رشد 20 درصدی ارزش ریال طی یکسال گذشته
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

با بررسی بهای طلا و سکه در همچنین روزی در 21بهمن سال 91، افت 60 هزار تومانی هر گرم طلا، و سقوط بیش از 600 هزار تومانی هر قطعه سکه بهار آزادی به وضوح مشاهده می گردد.

طلا و سکه.گرم طلا.سکه بهار آزادی.اونس جهانی طلا.قیمت دلار.اونس طلا.مثقال طلا.نیم سکه

درست یکسال قبل در چنین روزهایی بهای طلا و سکه در بازار به اوج خود رسید و همزمانی صعود اونس جهانی طلا و بهای دلار جو افزایشی را در این بازار شدت بخشید بطوریکه در 21 بهمن سال 91 هر قطعه سکه بهار آزادی باحباب 40 هزار تومانی، یک میلیون و 490 هزار تومان در بازار فروخته می شد.

براساس این گزارش، رشد قیمتها در سال گذشته که در 12 بهمن به اوج خود رسیده بود، رفته رفته در همچنین روزهایی با فروکش کردن قیمت دلار و بهای جهانی اونس طلا، از التهاب بازار کاسته شد و رفته رفته بسیاری از سفته بازارن و دلالان از بازار سکه و ارز خارج شدند.

این گزارش می افزاید، هر اونس طلا در 21 بهمن سال 91 (نهم فوریه 2013میلادی)، رقم 1668 دلار و 20 سنت بود که در مقایسه با امروز سقوطی 395 دلار و 40 سنتی را پشت سر گذاشته است.

برهمین اساس، هر مثقال طلای 17 عیار طی این یکسال 255 هزار و 600 تومان کاهش داشته است، که چیزی حدود 40 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
همچنین هر گرم طلای 18 عیار طی این مدت با نزول 59 هزار تومانی( نسبت به قیمت لحظه ای امروز) مواجه گشته است.

اما قیمت دیگر سکه ها نیز در یکسال گذشته قابل توجه است؛ بهای نیم سکه در 21 بهمن 91 ، 760 هزار تومان، ربع سکه 468 هزار تومان، و سکه گرمی 330 هزار تومان در این بازار عرضه می شد، یعنی به عبارتی با کاهشی برابر 315 هزار تومان برای نیم سکه، سقوط 205 هزار تومان برای ربع سکه، و افت 158 هزار تومانی برای سکه گرمی .

قیمت دلار نیز که در این روز در محدوده 3690 تومان معامله می شد، سقوطی 740 هزار تومانی را تجربه کرده است، یعنی 20 درصد کاهش !

برپایه گزارش سایت طلا، نکته قابل توجه در بازار ارز رشد ارزهای رسمی است که از طرف بانک مرکزی اعلام می شود.

در 21 بهمن سال 91 نرخ دلار طبق اعلام بانک مرکزی 2453 تومان بود که که نسبت به نرخ امروز(2487.5) 34.5 تومان رشد داشته است.
یورو در این روز 32784 ريال اعلام شد که نسبت به نرخ امروز 1108ريال کمتر بوده است.
پوند انگلیس نیز در آن روز براساس قیمت گذاری بانک مرکزی 38751ريال بوده که این رقم امروز طبق اعلام بانک مرکزی به 40827ريال رسیده است.

کاهش های متوالی در یکسال گذشته دیواری از بی اعتمادی را برای سرمایه گذاران بازار طلا، سکه و ارز ایجاد کرده است و بسیاری از آنان عطایش را به لقایش بخشیده و سرمایه های خود را در بازار دیگری رهسپار کرده اند.

اما در بازارهای جهانی طلا هم همین روال حاکم است. سرمایه گزاران با ضرر سهمناکی مواجه شده و بسیاری از آنها بخش عظیمی از دارایی های خود را از این بازار خارج کرده اند. این امر خود موجی از کاهش و بی ثباتی را در بازارهای جهانی طلا رقم زده است.

در فراز و فرود های طلا طی این یکساله اخیر سرمایه داران طلا ضرر هنگفتی را تجربه کرده اند، و آن روی سکه نیز برای آنان به وضوح هویدا شده، که طلا همیشه هم سودآور نیست وباید به جایگاه طلا به عنوان پشتوانه با تردید نگاه کرد.

گرچه هنوز بسیاری از کارشناسان ثبات و افت طلا را موقتی دانسته، و این کاهش اونس طلا را بازی سیاسی برخی از قدرتهای جهانی عنوان می کنند، و کماکان به صعود اونس طلا چشم دوخت اند.

ولی آنچه مسلم است در شرایط طبیعی، دیگر تا مدتها نباید منتظر نوسانات شدید بهای طلا و صعودهای لحظه ای و کسب رکوردهای پی درپی بود.
حال باید منتطر ماند و دید که اونس طلا و قیمت سکه، طلا و ارز در 365 روز دیگر یعنی 21 بهمن 93 به چه رقمی خواهد رسید؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی